• ЛяскавічыЛяскавічы
  • Плошча горадаПлошча горада
  • ГПГП
  • Помнік Н.П.ЧалогаПомнік Н.П.Чалога
Галоўная -  Адно акно -  Парадак падачы заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур ў электроннай форме

Парадак падачы заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур ў электроннай форме

У мэтах выканання пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 жніўня 2017 г. № 637 «Аб мерах па рэалізацыі Закона Рэспублікі Беларусь» Аб унясенні дапаўненняў і змяненняў у Закон Рэспублікі Беларусь "Аб асновах адміністрацыйных працэдур»» у Рэспубліцы Беларусь да 2024 года 149 адміністрацыйных працэдур у дачыненні да грамадзян і 197 адміністрацыйных працэдур у дачыненні да юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў будуць пераведзены ў электронную форму.

Ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў электроннай форме прадугледжвае прадастаўленне заяўнікам магчымасці:
- падачы (адклікання) заявы на ажыццяўленне АП з дапамогай адзінага партала электронных паслуг (АПЭП);
-атрымання адміністрацыйнага рашэння (паведамлення аб адміністрацыйным рашэнні) у асабістым кабінеце на АПЭП.

Згодна з Законам аб асновах адміністрацыйных працэдур, у электроннай форме таксама прадугледжана падача (водгук) адміністрацыйных скаргаў.

Пераклад адміністрацыйных працэдур у электронную форму ажыццяўляюць дзяржаўныя органы, да кампетэнцыі якіх адносіцца правядзенне (рэалізацыя) дзяржаўнай палітыкі ў сферы грамадскіх адносін, якія ўзнікаюць пры ажыццяўленні той ці іншай адміністрацыйнай працэдуры (кампетэнтны орган).

Пералік кампетэнтных органаў вызначаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 14.07.2017 № 529 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме».

Адзіны партал электронных паслуг-падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы, прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая з'яўляецца адзінай кропкай падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.

Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яго доступу:
- без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі;
- з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленага асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленым асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання унікальнага ідэнтыфікатара устанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;
- з выкарыстаннем асабістага ключа электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа якога выдадзены рэспубліканскім які сведчыць цэнтрам дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.

Унікальны ідэнтыфікатар-гэта спецыяльны лагін (імя ўліковага запісу грамадзяніна) і пароль – сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет на адзіным партале электронных паслуг.

Для атрымання унікальнага ідэнтыфікатара грамадзянін звяртаецца з пісьмовай заявай аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара па ўстаноўленай форме.

Пры звароце грамадзянін прад'яўляе дакумент, які сведчыць асобу, а таксама дае пісьмовую згоду на правядзенне зверкі названых ім звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх З'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў.

Упаўнаважаны супрацоўнік праверыць названыя ў заяве дадзеныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы сфармуе унікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманні паведамлення засведчваецца подпісам грамадзяніна.

Крок 1:
Каб увайсці ў асабісты кабінет, спатрэбіцца ўвесці атрыманыя лагін і пароль. Для гэтага – націснуць кнопку «Уваход» і выбраць раздзел «Уваход па унікальнаму ідэнтыфікатару».

Крок 2:
У асабістым кабінеце адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара можна замовіць праз адзіны партал. Электроннае заяву запаўняецца ў асабістым кабінеце.

Крок 3:
Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фармуецца 30-значны код-нумар замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП). У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.

Крок 4:
Заява зацікаўленай асобы, пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме. Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.